بحثی در حقوق زن و مرد امروز وحقوق پیش بینی شده در قانون در این ر - بانک مقالات فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید که مردى از خارجیان شب بیدار است در نماز و خواندن قرآن ، فرمود : ] به یقین خفتن به که با دو دلى نماز گزاردن . [نهج البلاغه]

 4 بانک مقالات فارسی  3


با سلام خدمت دوستان محترم .

به پیش نهاد یکی از دوستان در رابطه به حقوق زن در برابر مرد و بویژه در زندگی مشترک بحثی را در این رابطه آغاز می کنیم. ابتداعا به بررسی و بحث در رابطه به حقوق قانونی که در این رابطه پیش بینی شده است پرداخته نمی شود ؛ و لذا آنچه را که در بین عوام جریان دارد و شاید در مواردی هم به صورت یک عرف درآمده است مورد سخن قرار می گیرد . در واقع طرز دیدگاهی که یک پسر  و دخترقبل از ازدواج در این حقوق دارند و طرز دیدگاهی را  که بعد از آن در این رابطه پیدا می کنند اهمیتی شایان را به نظر می کشاند . اثراتی که محیط پیرامونی پسر و دختر بر این حقوق دارند و حتی گاهی از دو محیط مختلف می خواهند به یک قصد مشترک دست یابند .

نکته ای که به نظر قابل طرح است ؛ اشاره به هماهنگی قانون در مورد این حقوق با طرز فکر و رشد اجتماعی افراد است . این امر بسیار مهم و تعیین کننده ی امنیت افراد در روابط اجتماعی را از خود بروزمی دهد . به این شرح که جوان امروز با فکر اجتماعی امروز تفکر می کند و لذا دیدگاهش نسبت به این حقوق ؛ دیدگاهی واقعی از نیاز حقوقی وی است و لذا در شرایطی که قانون مربوطه قانونی است که از این رشد اجتماعی عقب مانده است و با این فکر اجتماعی جوان همگام نشده است ؛ جوان را مجبور می کند که در زندگی مشترکش در یک قالبی قرار گیرد که نیاز و امنیت روانی وی را تامین نمی کند و در واقع وی را مجبور می کند که فکرش و اصلا رفتارش را به یک قالبی که در گذشته جریان داشته و در امروز خشکیده است به عقب برگرداند. این خود سرآغاز کشمکش درزندگی مشترک می شود .

با این توضیح مشخص می شود که این حقوق فقط به زن ها مربوط نمی شود بلکه زندگی مرد را نیز در حوزه خود قرار می دهد .

در ابتدای بحث می خواهیم از این زاویه به مسئله نگاه کنیم و در گام بعدی به مواد قانونی مربوط در این زمینه . ابتداعا عرض کنم که در این جا قصد محکوم کردن  و کشتن پسر ها یا دختر ها را نداریم و از بحث های تعصبی در این زمینه پرهیز می کنیم. قصد داریم فراغ از هر گونه تعصبی به یک دیدگاه جدید و قابل احترام برای هر دو طرف دست یابیم و در واقع مجموعه سخنان شما دوستان نشان دهنده ی اختلاف تفکر اجتماعی امروز با مواد قانونی پیش بینی شده در این زمینه می باشد .

از آن جایی که در حال حاضر انجمن در دسترس نمی باشد بحث را قسمت نظرات مربوط به این پست دنبال می کنیم . منتظر دیدگاه های شما دوستان محترم هستیم.

با تشکر   



  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نویسنده: مهندس


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مترجم لغتنامه لغت نامه فرهنگ لغت آن لاین آنلاین translator dicti
    برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال 2008
    سال جهانی نجوم -جهان برای کشف از آن تو
    کلاس آموزش ضمن خدمت زبان تخصصی فیزیک
    نمونه کلید واژه های اپتیک (زبان تخصصی فیزیک دبیرستان)
    ماشین چکه ای شمع
    موتور الکتریکی ساده
    پلاسما (فیزیک)
    معمای هولمز(فیزیک)
    ساختار اتم (فیزیک ،مقالات)
    رشته مهندسی مواد
    منشاء میدان مغناطیسی زمین
    سرعتی بالاتر از سرعت نور
    آلدئیدها و کتونها
    مصرف شکلات شیری پس از ورزش و کار سخت
    [همه عناوین(353)][عناوین آرشیوشده]

    »» منوها
    [ RSS ]
    [ Atom ]
    [خانه]
    [درباره من]
    [ارتباط با من]
    [پارسی بلاگ]

    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 55
    مجموع بازدیدها: 211567
     

    »» درباره خودم
     

    »»دسته بندی یادداشت ها
     

    »» آرشیو نوشته های قبلی
     

    »» لوگوی خودم
     

    »» اشتراک در وبلاک
     
     

    »» دوستان من
     

    »» لوگوی دوستان من