برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال 2008 - بانک مقالات فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]

 4 بانک مقالات فارسی  3


برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال 2008 (یکشنبه 88/2/6 :: ساعت 12:48 عصر )

  در سال 1901 اولین جایزه نوبل فیزیک به ویلهلم رونتگن برای کشف اشعه ی ایکس اهدا شد . 

امسال Yoichiro Nambu  آمریکایی با اصلیت ‍ژاپنی وMakoto Kobayashi وToshihide Maskawa از ژاپن برندگان جایزه نوبل فیزیک هستند .این فیزیک دانان بر روی نا متقارن بودن ماده وضد ماده تحقیقاتی داشته اند .این مباحث در مورد ذرات ریزاتمی در فیزیک مطرح است . اساس همین نظریه است که منشا پیدایش جهان را حدس می زنند .

تقسیم جایزه بین این فیزیکدانان نیز دارای تقارن نیست نفر اول سمت چپ Yoichiro Nambu نصف جایزه را به خود اختصاص داده است .



  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نویسنده: مهندس


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مترجم لغتنامه لغت نامه فرهنگ لغت آن لاین آنلاین translator dicti
    برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال 2008
    سال جهانی نجوم -جهان برای کشف از آن تو
    کلاس آموزش ضمن خدمت زبان تخصصی فیزیک
    نمونه کلید واژه های اپتیک (زبان تخصصی فیزیک دبیرستان)
    ماشین چکه ای شمع
    موتور الکتریکی ساده
    پلاسما (فیزیک)
    معمای هولمز(فیزیک)
    ساختار اتم (فیزیک ،مقالات)
    رشته مهندسی مواد
    منشاء میدان مغناطیسی زمین
    سرعتی بالاتر از سرعت نور
    آلدئیدها و کتونها
    مصرف شکلات شیری پس از ورزش و کار سخت
    [همه عناوین(353)][عناوین آرشیوشده]

    »» منوها
    [ RSS ]
    [ Atom ]
    [خانه]
    [درباره من]
    [ارتباط با من]
    [پارسی بلاگ]

    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 1
    مجموع بازدیدها: 211149
     

    »» درباره خودم
     

    »»دسته بندی یادداشت ها
     

    »» آرشیو نوشته های قبلی
     

    »» لوگوی خودم
     

    »» اشتراک در وبلاک
     
     

    »» دوستان من
     

    »» لوگوی دوستان من