ساختار اتم (فیزیک ،مقالات) - بانک مقالات فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکیو زبان راست و دل صاف و عفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 4 بانک مقالات فارسی  3


ساختار اتم (فیزیک ،مقالات) (یکشنبه 88/2/6 :: ساعت 12:47 عصر )




هندسه دوجینی و ساختار اتم

ساختار اتم

هندسه دوجینی و ساختار اتم





ابتدا باید بدانیم که مفهوم عبارات ( اصطلاحات ) زیر در فیزیک چیست ؟




1- طیف اتمی :


همانطور که می‌دانیم نیوتن با گذراندن نور خورشید از منشور ، طیف نور سفید
را تجزیه کرد . نیوتن نشان داد که نور سفید آمیزه‌ای از رنگهای مختلف است
. گستره طول موج این رنگها از 0.4 میکرون ( بنفش مریی ) تا 0.7 میکرون (
قرمز مریی ) میباشد . طیف نور سفید یک طیف پیوسته است . به همین ترتیب
می‌توان طیف هر نوری را توسط پاشندگی در منشور شناسایی کرد . طیف نور گسیل
شده از بخار هر عنصری را طیف اتمی آن عنصر می‌نامند . طیف اتمی عناصر
مختلف با هم تفاوت دارد . اما علت اینکه در طیف اتمی خطوط مختلفی دیده
می‌شود چیست ؟


  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نویسنده: مهندس


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مترجم لغتنامه لغت نامه فرهنگ لغت آن لاین آنلاین translator dicti
    برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال 2008
    سال جهانی نجوم -جهان برای کشف از آن تو
    کلاس آموزش ضمن خدمت زبان تخصصی فیزیک
    نمونه کلید واژه های اپتیک (زبان تخصصی فیزیک دبیرستان)
    ماشین چکه ای شمع
    موتور الکتریکی ساده
    پلاسما (فیزیک)
    معمای هولمز(فیزیک)
    ساختار اتم (فیزیک ،مقالات)
    رشته مهندسی مواد
    منشاء میدان مغناطیسی زمین
    سرعتی بالاتر از سرعت نور
    آلدئیدها و کتونها
    مصرف شکلات شیری پس از ورزش و کار سخت
    [همه عناوین(353)][عناوین آرشیوشده]

    »» منوها
    [ RSS ]
    [ Atom ]
    [خانه]
    [درباره من]
    [ارتباط با من]
    [پارسی بلاگ]

    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 6
    مجموع بازدیدها: 210959
     

    »» درباره خودم
     

    »»دسته بندی یادداشت ها
     

    »» آرشیو نوشته های قبلی
     

    »» لوگوی خودم
     

    »» اشتراک در وبلاک
     
     

    »» دوستان من
     

    »» لوگوی دوستان من